سه‌شنبه، خرداد ۱۶، ۱۳۸۵

به امید سر بلندی ایران در جام جهانی


ضمن تشکر از دوستانی که توی نوشته قبلی نظراتشونو گذاشتن و با بیان این که اون نوشته کماکان از نظر من فعاله، یه مقدار می خوام راجع به جام جهانی بنویسم. خوب بازیا که به وقت بی وقت اینجا همش نصفه شبه! البته از خوش شانسی من دو تا از سه تا بازیه ایران شب تعطیلیه. خوب حالا برم سراغ پیش بینی!؟
گروه اول؛
در گروه اول آلمان و لهستان مدعیان اصلی صعود هستند. البته ناگفته نماند که آلمان در حال حاضر بیشتر یک اسم بزرگه تا یک تیم بزرگ. ولی آلمان ها همیشه در بدترین شرایط هم نتایج جالبی در جام جهانی کسب کردند. توی این گروه لهستان که زیاد هم شناخته شده نیست خیلی حرف برای گفتن خواهد داشت
***
گروه دوم؛
به جز ترینیداد و توباگو هر سه تیم دیگه این گروه شانس برای صعود دارند و به نظر من انگلیس و سوئد به راحتی توانایی رسیدن به مراحال بالاتر رو هم دارند. اگر هنریک لارسن سوئدی سر حال باشه سوئد می تونه سر گروه این گروه باشه
***
گروه سوم؛
توی این گروه هیچ تیمی نا امید نیست. هر چند که شانس آرژانتین و هلند حتی برای قهرمانی هم زیاده. بازیکن محبوب من توی این گروه لیونل مسی از آرژانتینه که تازگی از بند مصدومیت رها شده. گل زدن به صربستان هم از کارهای سخت این گروهه
***
گروه چهارم؛
خوب طبیعیه که توی این گروه آرزوی صعود ایران رو داشته باشم. و به نظر خیلی هم دور از دسترس نیست. اما با نگاه به لیست تیم ها بدون تردید پرتغال رو بخت اول سر گروهی می دونم
***
گروه پنجم؛
ایتالیا که توی دو دوره اخیر علی رغم شایستگی حذف شده این دفعه بدون سر و صدا پا به مسابقات گذاشته و این به نظر من می تونه عامل موفقیت تیمشون باشه. از چک هم نمی شه بی تفاوت گذشت. پیتر چک دروازه بان این تیم بزرگ ترین عامل موفقیت چک در دور مقدماتی بوده
***
گروه ششم؛
راجع به برزیل که چیزی نگم بهتره! اگر هم بخوام از بازیکناش بگم باید 7-8 رو لیست کنم! اما درباره استرالیا به نظرم بختی برای صعود نخواهد داشت بر عکس ژاپن که پتانسیل صعود به دور های بالاتر رو داره
***
گروه هفتم؛
خوب توی این گروه هم فرانسه و کره به نظر من شانس زیادی دارند. البته صعود سوئیس هم به جای کره غیر منتظره نخواهد بود. از توگو اگه شما چیزی می دونین به من هم بگین! در ضمن بازیکن محبوب من در این گروه یا بهتر بگم در کل تیم ها هم تیری هنریه که امیدوارم مصدوم نشه تا از دیدن بازی هاش لذت ببریم
***
گروه هشتم؛
به نظر من این گروه و گروه اول ضعیف ترین گروه های این دوره هستند. توی این گروه سس فابریگاس اسپانیایی و آندره شوچنکو اوکراینی بهترین ها هستند
***
در آخر هم این که با توجه به قرعه دور بعد به نظر من شانس قهرمانیه آرژانتین و فرانسه بیش از سایر تیم هاست