جمعه، شهریور ۱۷، ۱۳۸۵

طــــــــــــــــــــولانـــــــــــــــــی


نمی خوام پا تو کفش طنز نویسان عرصه وبلاگ بکنم چون اصولاً آدم این کار نیستم! سیاسی هم نمی خوام بنویسم. چون اگر من سیاسی بنویسم خودش می شه طنز! اما وقتی بر حسب عادت و نه علاقه سراغ یکی از سایت های خبری در ایران رفتم و با این عنوان روبرو شدم، دیدم هر جوری بنویسم می شه طنز سیاسی
حاشیه نرم دیگه؛ با خوندن "اعلام عاملان تعطیلی امروز مجلس" گفتم باز بمب گذاری شده. اما بعدش که خود خبر رو خوندم شروع کردم با صدای بلند خندیدن! یعنی یه جورایی ریسه می رفتم. نماینده مجلس ایران در جایی که اون همه دوربین و خبرنگار و از این چیزا پیدا می شه مجلس رو ترک کرده اونم بدون کارت زدن! اگه بدونی چقدر خندیدم! بابا نماینده مخلص! حافظ حقوق ایران و ایرانی! تو که موقع انتخابات خودتو خدمتگزار مردم معرفی می کنی! می ری دنبال کارای شخصی خودت؛ خوب برو هر کسی کار شخصی داره. ولی کارت رو چرا دو در می کنی آخه خوشگل! تو که حتماً ادعای دین و ایمان و نماز شب و ... هم می کنی چرا حروم خوری می کنی؟ بابا مگه پول مردم ارث پدرته یا مجلس خونه خالس؟
×××××
از دورانی که رگ گردنم با شنیدن اسم پرسپولیس می زد بیرون خیلی گذشته. تو دوره ای که پرسپولیسی بودم به تناوب این بازیکنا در این تیم بازی می کردن: علی پروین، ناصر محمدخانی، حمید درخشان، فرشاد پیوس، مجتبی محرمی، ... و این اواخر هم احمدرضا عابدزاده، علی دایی، مهدی مهدوی کیا و علی کریمی. بعد از اون کم کم پرسپولیس از دلم رفت اما این بازیکنا هنوز که هنوزه توی دلم هستن! چند روز پیش تو روزنامه خبر ورزشی خوندم که محرمی رفته سر تمرین جوانان پرسپولیس و گفته من بازیکن خوبی بودم ولی آدم خوبی نبودم. اشتباه کردم و خودمو نابود کردم شماها هر کدوم می تونین یه بازیکن خوب مثل محرمی باشین اما مثل من اشتباه نکنین! به این می گن مرد؛ به این می گن مرام؛ که میاد خودشو جلوی یه مشت جوون خورد می کنه تا اونارو بسازه
یا همین علی پروین که یه جورایی عاشقشم! می گن بی سواده، بی کلاسه، به هاف تایم می گه هاف تیم، فحش می ده عین نقل و نبات ولی مَرده! بعد از یه عمر خدمت به پرسپولیس با بدترین شکل ممکن از تیم بیرونش کردن. اونم توسط محمد حسن انصاریفرد که شاگردش بوده. اون موقع که رفت، هیچی نگفت. سکوت کرد ... اما حالا که آقای مدیر عامل توی تیمداریش مونده و قرض و چک برگشتی های پرسپولیس شده یه چماق تو سرش، پروین برگشته و عین یه مرد سینه سپر کرده و گفته هر کاری از دستم بر بیاد دریغ نمی کنم. آقای انصاریفرد! مردونگی به ریش و سبیل و یه دست کت و شلوار نیست! مردونگی به لوطی بودنه. مردونگی یعنی دست افتاده رو گرفتن. از بزرگت یاد بگیر
×××××
از شنبه لیگ ایران شروع می شه و طبق معمول هم بازار کُری خونی داغه! امسال هم مثل پارسال رقابت برای قهرمانی خیلی فشرده خواهد بود. حالا تیم ها؛
ابومسلم خراسان: بنا به خصلت ذاتی بومی های خراسان فوتبال جنگنده و پر جونی داره. اما شاید برای مدعی قهرمانی بودن کافی نباشه. حتی با حضور خداداد در کادر فنی
استقلال اهواز: از وقتی شفیع زاده اومده بالا سر این تیم هیچوقت آرامش در استقلال نبوده! امسال که دوباره فیروز کریمی هم برگشته تا جنسشون جور باشه برای دست و پا زدن میانه جدول
استقلال تهران: نبودن قلعه نوعی در تیم شاید خیلی گرون تر از تصور مدیران استقلال تموم بشه! به خصوص که امسال عنایتی هم نیست. اما با تمام این حرفا استقلال همیشه مدعی قهرمانیه
برق شیراز: برق سالهاست به ارائه بازی های کم گل عادت کرده. امسال هم که بیژن ذوالفقارنسب کنارشه دیگه بدتر! برق با حضور دکتر بیژن می تونه بعد از سالها با خیال راحت به بقا در لیگ برتر فکر کنه
پاس تهران: آقا مجید جلالی باید قدر خودشو به عنوان یه آنالیزور می دونست و پا به عرصه مربی گری نمی ذاشت. اما با این حال پاس هم با جلالی از مدعیان قهرمانی خواهد بود
پرسپولیس تهران: معتقدم اگر پرسپولیس پارسال مشکل مالی نداشت، پتانسیل قهرمانی رو داشت. امسال هم حرفم همینه. پس ظاهراً خداحافظ قهرمانی! پرسپولیس یکی رو می خواد مثل امیر عابدینی
پیکان تهران: پیکان به دلیل نوع تفکر مدیرانش هرگز نتونسته از امکاناتش استفاده لازم رو ببره. امسال هم وضعش همینه
ذوب آهن اصفهان: ذوب رو با آقا رسول کربکندی دوسِش دارم. هر چند که امسال خیلی ضعیف یارگیری کرده ولی اگر به کربکندی وقت بدن ذوب آهن باز هم بزرگی خواهد کرد
راه آهن تهران: به نظرم راه آهن هم حداکثر می تونه خوشو در ته جدول حفظ کنه و سقوط نکنه
سایپا کرج: سایپا با مربی معروف آلمانیش فصل پر مشقتی خواهد داشت. به خصوص که علی آقای دایی هم تو تیمشونه
سپاهان اصفهان: از قدیمی ترین تیم های ایرانه که با لوکا بوناچیچ می تونه سد راه بزرگای لیگ بشه و خودش هم بزرگی کنه
صبا باتری تهران: از فرهاد کاظمی جز قهرمانی انتظار دیگه ای نیست! اما معتقدم فرهاد خان فقط استاد لیگه و در تورنمنت های کوتاه مدت خبره نیست
فجر سپاسی شیراز: شاغلام پیروانی از اون دسته آدمایی که فکر کنم هیچ دشمنی نداره. ساده، رک و با محبت. تیمش هم همیشه به خاطر جوونی اوایل فصل در جا می زنه و بعدش تا میانه های جدول راحت میاد بالا. شاغلام یه نعمته برای فوتبال ایران. کاشکی یه روزی سرمربی نوجوانان ایران بشه
فولاد خوزستان: معتقدم مایلی کهن باید در رده سنی جوانان کار کنه اون هم در سطح ملی. مایلی کهن ذاتاً جهت پرورش بازیکن نابغه است و برای حضور در یک دوره مسابقه طولانی مثل لیگ، فاجعه! برگ برنده فولاد امسال محمد خاکپوره با کوله باری از تجربه لیگ فوتبال آمریکا
مس کرمان: نا شناخته ترین تیم این دوره که به خاطر مربی خوشنامش به شگفتی سازیش خیلی امید هست. مس هم مثل برق و ذوالفقارنسب، با نادر دست نشان می تونه به میانه های جدول فکر کنه
ملوان انزلی: ملوان با احمدزاده دیدنی تر از پارسال خواهد بود ولی ابزار بزرگی در لیگ رو هنوز نداره. ملوان اگر قدر شیربچه های خطه شمال رو بدونه می تونه تو لیگ آقایی کنه. ولی حیف که تو ملوان کسی، کسی رو قبول نداره
-----
پاورقی 1: جای فوتبال ناب آذری در لیگ بد جوری خالیه
پاورقی 2: به نظرم پنج ضلعیه قهرمانی به ترتیب شامل پرسپولیس، صباباتری، استقلال تهران، ذوب آهن و پاس خواهد بود
پاورقی3: کاندیداهای سقوط هم به نظرم پیکان، راه آهن، سایپا، مس و حتی استقلال اهواز هستن
پاورقی 4: از 16 تا تیم لیگ ایران 7 تا شون تهرانی هستن
پاورقی 5: اگر کسی برنامه لیگ یا برنامه برای پیش بینی لیگ رو می خواد به من ایمیل بزنه